Ik zag de tekening van de Cupido Royaal in de bouwlijst: Onmiskenbaar de Balaena. Zwaar, in vergelijking met de polyester boten van tegenwoordig, maar zeilt, haar naam waardig, als een rots zo stabiel en koersvast. Na 45 jaar stil going strong. De vorige eigenaren hebben de boot eind 2005 gekocht van iemand uit den Bosch (niet iemand uit de bouwlijst) via een scheepsmakelaar (Huender Watersport) uit Gennep. De naam was bij de koop door de vorige eigenaar al "Balaena".
Ik heb onlangs een multi knikspant stalen kajuitzeilboot gekocht. In een eerdere verkoopakte wordt gesproken van een Hitters-Proost 900, bouwjaar 1975(?), 9.00 x 3.25 x 1.65. Zou dit een Multiknikspant Cupido Royaal kunnen zijn? Zijn daar nog tekeningen van?
Dit is de Aqua Marijn, bouwnummer 98. Op 11-03-2000 is dit schip via Nautisch Centrum Pieterplas in Maastricht door Mevr. J.Slippers-Vincken verkocht aan mevr. A.F.M. (Antoinette) Vermolen uit Den Haag. Volgens de koopovreenkomst zou het schip van 1973 zijn. Op 10-03-2005 heb ik de Aqua Marijn gekocht van Domeinen. Het schip heeft een aantal jaren op een werf in Leidschendam op de wal gestaan waar een vuilwatertank/plateau achter het schip is gelast, een boiler en een electrisch toilet is gemonteerd. Na de aankoop heb ik het schip laten stralen en coaten, is er een RVS railing opgebouw, heb ik hydrauliche besturing gemonteerd, nieuwe aluminium klapramen in de salon gemonteerd en de electrische installatie aangepakt. Momenteel worden de originele geel geworden rampjes in de slaaphut door mij vervangen door nieuwe aluminium ramen.
Indien er watersporters zijn die meer over de historie, of informatie over vorige bezitters, van de Aqua Marijn hebben dan kunnen die contact met mij opnemen. Of gewoon met de Cupido kruiser langskomen aan de Polsleat in Akkrum waar ik graag een ligplaats beschikbar stel voor een overnachting
Dit is onze Noorderzon, Cupido 1200, bouwjaar 1979, nummer 12 volgens documenten die we bij de boot kregen, maar nog niet kunnen controleren onder de waterlijn. Wij hebben de boot 2 jaar geleden gekocht, en hebben er veel plezier van. Is er iemand die iets weet over de historie?
Wij kochten 3 jaar geleden deze Cupido succeskruiser met flybridge nummer 137 als opknapper .Inmiddels zijn we zover dat we er dit jaar mee naar Frankrijk varen.Weet iemand iets van de historie van dit schip ? Eigenaren ?
Wij kochten de boot van Dhr van Beurden uit Monnickendam die er 7 jaar op heeft gewoond en er in die tijd imposante reizen mee maakte door heel Europa.
Complimenten voor deze zeer informatieve site van een relatief kleine werf die toch een belangrijke rol heeft gespeeld in de Nederlandse jachtbouw; prima iniatief!
Wat leuk, ook die foto, een welkome aanvulling voor de Cupido-lijst! Hebben nu ook contact met de eigenaar van een andere Cupido die van de Fam. Reichelt is geweest.
Wat een prachtige site! Ik ben erg blij om zo veel informatie over de scheepswerf Hitters-Proost te krijgen. We kochten een Cupido de luxe in 2012 en zijn er erg blij mee. In 2016 maakten we het onderwaterschip nieuw en dit jaar dek en opbouw. Onze Cupido heeft de romp nummer 100 en was, geloof ik, het eerste schip van Rolf Reichelt van Bochum. Rudi Zins, Aachen (Excuses voor mijn slechte Nederlands)
comments: 16
write a comment »
Ik zag de tekening van de Cupido Royaal in de bouwlijst: Onmiskenbaar de Balaena.
Zwaar, in vergelijking met de polyester boten van tegenwoordig, maar zeilt, haar naam waardig, als een rots zo stabiel en koersvast. Na 45 jaar stil going strong.
De vorige eigenaren hebben de boot eind 2005 gekocht van iemand uit den Bosch (niet iemand uit de bouwlijst) via een scheepsmakelaar (Huender Watersport) uit Gennep. De naam was bij de koop door de vorige eigenaar al "Balaena".
write a comment »
cupido nr18
write a comment »
Ik heb onlangs een multi knikspant stalen kajuitzeilboot gekocht. In een eerdere verkoopakte wordt gesproken van een Hitters-Proost 900, bouwjaar 1975(?), 9.00 x 3.25 x 1.65. Zou dit een Multiknikspant Cupido Royaal kunnen zijn? Zijn daar nog tekeningen van?
write a comment »
Wat Leuk om deze geschiedenis te lezen! Met fotos erbij zelfs!
Ik ben de eigenaar van de Sausewind, nu Suizewind. Dit varend stukje Nederlandse gescheidenis blijft nog wel even!
write a comment »
Dit is de Aqua Marijn, bouwnummer 98. Op 11-03-2000 is dit schip via Nautisch Centrum Pieterplas in Maastricht door Mevr. J.Slippers-Vincken verkocht aan mevr. A.F.M. (Antoinette) Vermolen uit Den Haag. Volgens de koopovreenkomst zou het schip van 1973 zijn. Op 10-03-2005 heb ik de Aqua Marijn gekocht van Domeinen. Het schip heeft een aantal jaren op een werf in Leidschendam op de wal gestaan waar een vuilwatertank/plateau achter het schip is gelast, een boiler en een electrisch toilet is gemonteerd. Na de aankoop heb ik het schip laten stralen en coaten, is er een RVS railing opgebouw, heb ik hydrauliche besturing gemonteerd, nieuwe aluminium klapramen in de salon gemonteerd en de electrische installatie aangepakt. Momenteel worden de originele geel geworden rampjes in de slaaphut door mij vervangen door nieuwe aluminium ramen.
Indien er watersporters zijn die meer over de historie, of informatie over vorige bezitters, van de Aqua Marijn hebben dan kunnen die contact met mij opnemen. Of gewoon met de Cupido kruiser langskomen aan de Polsleat in Akkrum waar ik graag een ligplaats beschikbar stel voor een overnachting
Nico Steenstra,
De Loads 5
8491PH Akkrum
nicosteenstra@hetnet
write a comment »
Dit is onze Noorderzon, Cupido 1200, bouwjaar 1979, nummer 12 volgens documenten die we bij de boot kregen, maar nog niet kunnen controleren onder de waterlijn. Wij hebben de boot 2 jaar geleden gekocht, en hebben er veel plezier van. Is er iemand die iets weet over de historie?
write a comment »
Wij kochten 3 jaar geleden deze Cupido succeskruiser met flybridge nummer 137 als opknapper .Inmiddels zijn we zover dat we er dit jaar mee naar Frankrijk varen.Weet iemand iets van de historie van dit schip ? Eigenaren ?
Wij kochten de boot van Dhr van Beurden uit Monnickendam die er 7 jaar op heeft gewoond en er in die tijd imposante reizen mee maakte door heel Europa.
write a comment »
Hallo wat mooi deze site ,we hebben begin vorig jaar deze cupido overgenomen als opknapper.
we zijn er nog steeds mee bezig maar het gaat de gooie kant op,naar mijn weten is hij van bj 1978 l 9,50 mt
en heeft div eigenaren gehad ,en is van binnen helemaal veranderd door de vorige eigenaren
volgens mij ,en heeft ong een jaar of zes tot acht stilgelegen zonder dat de ingang afgedekt was
en zodoende regen en sneeuw naar binnen kon,inmiddels is de schade zo goed mogelijk hersteld
maar ben wel nieuwsgierig naar het model en eventuel info hoe hij origineel hoort te zijn en
hou me aanbevolen als jullie nog info over deze cupido
met vriendelijke groet Gerard
write a comment »
LS,
Complimenten voor deze zeer informatieve site van een relatief kleine werf die toch een belangrijke rol heeft gespeeld in de Nederlandse jachtbouw; prima iniatief!
write a comment »
Leuk om de geschiedenis van de schepen te lezen.
ik heb enige weken geleden een baron van heuvel zeilboot gekocht.
deze zou op deze werf gebouwd zijn. Dit zou de staken midzwaard s spant zijn.
het dek is in 1985 verbouwd dus niet meer origineel. Tevens is in 1985 de boot verlengd. Inrichting komt nog wel overeen.
erg benieuwd od er nog foto's of documentaties van de bouw aanwezig zijn.
marco
write a comment »
bij deze een foto van de cupido met bouwnummer 135
write a comment »
Hallo,
Wat leuk, ook die foto, een welkome aanvulling voor de Cupido-lijst! Hebben nu ook contact met de eigenaar van een andere Cupido die van de Fam. Reichelt is geweest.
write a comment »
En nog een foto!
write a comment »
Wat een prachtige site! Ik ben erg blij om zo veel informatie over de scheepswerf Hitters-Proost te krijgen. We kochten een Cupido de luxe in 2012 en zijn er erg blij mee. In 2016 maakten we het onderwaterschip nieuw en dit jaar dek en opbouw. Onze Cupido heeft de romp nummer 100 en was, geloof ik, het eerste schip van Rolf Reichelt van Bochum.
Rudi Zins, Aachen
(Excuses voor mijn slechte Nederlands)
write a comment »
Bedankt voor de comolimenten en de info. Het was een heel gepuzzel, en we hopen dat er zo nog meer 'boven water' komt !